Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Ordu

Valilikler

T.C Aybastı Kaymakamlığı
T.C Aybastı Kaymakamlığı
T.C Aybastı Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik Etik Komisyonu İlçe İnsan Hakları
  • AYBASTI
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
22
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
    • Etik Komisyonu
    • İlçe İnsan Hakları
  • AYBASTI
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Malmüdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Sosyal Yadımlaşma ve Dayanışma Vakfı
      • Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Kütüphane Müdürlüğü
      • Nüfüs Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Malmüdürlüğü
      • Tapu Müdürlüğü
      • Orman İşletme Şefliği
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
 

AYBASTI'DA TÜTÜN VE DUMANSIZ HAVA SAHASI KONTROLÜ

01.04.2013
AYBASTI TÜTÜN KONTROLÜ VE DUMANSIZ HAVA SAHASI


İlçemiz Toplum Sağlığı Merkezi tarafından sigaranın önlenmesi ve dumansız hava sahası ile dengeli beslenme ve fiziksel aktivite konusunda eğitim programları gerçekleştirilmektedir.











İlçemiz Toplum Sağlığı Merkezi tarafından sigaranın önlenmesi ve dumansız hava sahası ile dengeli beslenme ve fiziksel aktivite konusunda eğitim programları gerçekleştirilmektedir. Tütün kullanımı ile mücadelede en önemli unsur, annelerin 18 yaş altı çocuklarının bu alışkanlığı kazanmalarına engel olmalarının sağlanmasıdır. Bu bakımdan sağlık personeli ve öğretmenlerin zararlı alışkanlıklardan uzak durarak hasta, öğrenci ve topluma karşı önderlik yapmaları, ülkemizde tütünsüz toplum geliştirmede önemi büyüktür.

Ayrıca çocukların ve gençlerin, sigaranın sağlığa zararları konusunda bilgilendirildiklerinde anne, baba ve büyüklerini sigara içme davranışından vazgeçmeleri konusunda etkili oldukları araştırmalarla kanıtlanmıştır.

4207 sayılı Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü Hakkında Kanun; 'Kişileri ve gelecek nesilleri tütün ürünlerinin zararlarından, bunların alışkanlıklarını özendirici reklam, tanıtım ve teşvik kampanyalarından koruyucu tertip ve tedbirleri almak ve herkesin temiz hava soluyabilmesinin sağlanması yönünde düzenlemeler yapmak' amacıyla 07.11.1996 yılında yasalaşıp; tüm Valilik ve Kaymakamlıklar bünyesinde olmak üzere ve ilçemizde de Kaymakamlığımız bünyesinde kurulan Aybastı Tütün Denetleme Ekibi, totalde 14 kişiden oluşmaktadır. Bu oluşum; asil ve yedek olmak üzere 2'şerden, 7 Kamu Kurumunun personellerinden teşekküldür. Bu kurumlar:

  1. Toplum Sağlığı Merkezi (Sekretarya görevini yürütmektedir.)
  2. İlçe Emniyet Müdürlüğü (Asayiş Şube Müdürlüğü)
  3. Aybastı Belediyesi (Zabıta Amirliği)
  4. İlçe Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
  5. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
  6. İlçe Mal Müdürlüğü
  7. İlçe Jandarma Komutanlığı (Belde ve köylerdeki denetimlere refakat etmektedir.)

Görev ve Faaliyetleri: Kanunun amacında da açıkça bildirildiği üzere;

1-) Tütün Ürünleri;

a) Kamu hizmet binalarının kapalı alanlarında,

b) Koridorları dâhil olmak üzere her türlü eğitim, sağlık, üretim, ticaret, sosyal, kültürel, spor, eğlence ve benzeri amaçlı özel hukuk kişilerine ait olan ve birden çok kişinin girebileceği (ikamete mahsus konutlar hariç) binaların kapalı alanlarında,

c) Taksi hizmeti verenler dâhil olmak üzere karayolu, demiryolu, denizyolu ve havayolu toplu taşıma araçlarında,

ç) Okul öncesi eğitim kurumlarının, dershaneler, özel eğitim ve öğretim kurumları dâhil olmak üzere ilk ve orta öğrenim kurumlarının, kültür ve sosyal hizmet binalarının kapalı ve açık alanlarında,

d) Özel hukuk kişilerine ait olan lokantalar ile kahvehane, kafeterya, birahane gibi eğlence hizmeti verilen işletmelerde,

tüketilemez.

Bu çerçevede, ilçemizdeki tüm işletmelerin ve kamu kurumlarının kapalı alanlarında tütün ürünü (sigara) tüketilmesinin önüne geçilmesi için bir taraftan biz İlçe Tütün Denetleme Ekibi ve diğer taraftan da İlçe Emniyet Müdürlüğü Ekiplerince (Asayiş Şube Müdürlüğü) 7/24 sık ve sıkı denetimlere devam ediliyor.

Denetimler Tablet PC ile olmakla beraber; denetimler esnasında işletmede sigara içildiğinin tespit edilmesi durumunda, denetim ekiplerince Tablet PC ile aksaklığın resmi çekilip işletme hakkında işlem yapılarak, resim ve/veya resimler ile işletme bilgileri online olarak Bakanlığa gönderiliyor.

Ayriyeten yasal uyarı yazılarının (levhaların) mevzuata uygun ve herkes tarafından görülebilecek şekilde asılmış olup olmadığını da takip ve kontrol ediliyor.

Aksaklıklar hakkındaki işlem hem Tablet PC ile ve hem de tutanaklar ile olduğundan, tutanaklar üst yazı ile Kaymakamlığa gönderiliyor. Kaymakam tarafından bu tutanaklardaki aksaklık nev'ine göre cezaî müeyyide uygulanıyor.

ARTAN TÜM CEZALARIN MİKTARLARI AŞAĞIDADIR.

5.2.7. 4207 SAYILI KANUN UYGULAMALARI İZLEME KLAVUZU

A. ZİYARET EDİLEN TÜM MEKÂNLAR İÇİN:

NOT: 4207 SAYILI KANUN KAPSAMINDA UYGULANAN İDARİ PARA CEZALARI, İHLALİN TEKRARI HALİNDE BİR KAT ARTIRILIR.

Uygulanması Gereken İdari Ceza (2013 Mali Yılı İçin)

Cezai İşlem Uygulamaya Yetkili Merci

A1. Mevzuata uygun ve herkes tarafından görülebilecek şekilde asılmış yasal uyarı yazıları mevcut mu?

1.463TL

(4207 S.K. Md: 5/11)

Mahalli Mülki Amir

A2. İkamete mahsus konutlar hariç olmak üzere kamu ve özel hukuk kişilerine ait tüm binaların kapalı alanlarında/ taksiler dâhil karayolu, demiryolu, denizyolu ve havayolu toplu taşıma araçlarında / Okul öncesi eğitim kurumları, özel eğitim ve öğretim kurumları dahil olmak üzere ilk ve orta öğrenim kurumları, dershaneler, kültür ve sosyal hizmet binalarının kapalı ve açık alanlarında / Spor, kültür, sanat, eğlence vs. faaliyetlerinin yapıldığı açık alanlar ve bunların seyir yerleri ile yaşlı bakım evleri, ruh ve sinir hastalıkları hastaneleri, cezaevleri, şehirlerarası ve uluslararası güzergahlarda yolcu taşıyan denizyolu araçlarının güvertelerinde tütün tüketimine mahsus ayrılmış alanlar dışında / otelcilik hizmeti verilen işletmelerde, tütün ürünleri kullanan müşterilerin konaklamasına tahsis edilmiş odalar dışındaki kapalı alanlarda tütün ürünleri kullanan şahıs görüldü mü?

88 TL

(5326 S.K. Md: 39)

Kamuya Ait Bina ve Toplu Taşıma Araçlarında

Kamu Görevlileri,

Özel Hukuk Kişilerine Ait Bina ve Toplu Taşıma Araçlarında

Kolluk Birimi Yetkilileri

A3. Tütün firmalarının isimleri, amblemleri veya ürünlerin marka veya işaretleri ya da bunları çağrıştıracak alâmetleri kıyafet, takı ve aksesuar olarak taşıyan şahıs görüldü mü?

A4. Tütün ürünleriyle ilgili izmarit, paket, ağızlık, kâğıt ve benzeri atıkları

çevreye atan şahıs görüldü mü?

53TL

(5326 S.K. Md: 41)

Belediye Zabıta

Görevlileri

A5. Tütün ürünlerine benzeyen şeker, sakız, oyuncak, kıyafet, takı vb. üreten, dağıtan, satan işyeri yada kişi var mı?

23.772 TL'den 118.860 TL'ye Kadar İdari Para Cezası

(4207 S.K. Md: 5/10)

Mahalli Mülki Amir

A6. DİĞER (olumlu-olumsuz tespit, uygulama veya belirtmek istediğiniz husus var mı?)

C. AÇIK HAVADA YAPILAN HER TÜRLÜ SPOR, KÜLTÜR, SANAT VE EĞLENCE FAALİYETLERİNİN YAPILDIĞI YERLER İÇİN:

NOT: 4207 SAYILI KANUN KAPSAMINDA UYGULANAN İDARİ PARA CEZALARI, İHLALİN TEKRARI HALİNDE BİR KAT ARTIRILIR.

Uygulanması Gereken İdari Ceza

Cezai İşlem Uygulamaya Yetkili Merci

Tütün ürünlerinin kullanılması için ayrılmış alanlar var ise:

C1. Toplam seyir alanının %50'sini geçmeyecek şekilde düzenleme yapılmış mı?

1.187 TL'den 5.943 TL'ye Kadar İdari Para Cezası

(4207 S.K. Md: 5/2)

Kamuya Ait İse

Disiplin Hükümleri

(4207 S.K. Md: 5/15)

Özel Hukuk

Kişilerine Ait İse

Mahalli Mülki Amir

Kamuya Ait İse

Disiplin Amiri

C2. Ortamda bulunan diğer kişilerin etkilenmesini önleyecek şekilde düzenleme yapılmış mı?

D. KAMU HİZMET BİNALARI ve TOPLU TAŞIMA ARAÇLARI İÇİN:

NOT: 4207 SAYILI KANUN KAPSAMINDA UYGULANAN İDARİ PARA CEZALARI, İHLALİN TEKRARI HALİNDE BİR KAT ARTIRILIR.

Uygulanması Gereken İdari Ceza

Cezai İşlem Uygulamaya Yetkili Merci

D1. İdari yaptırım kararı uygulamak için yazılı olarak yetkilendirilmiş personel var mı?

Disiplin Hükümleri

(4207 S.K. Md: 5/15)

Disiplin Amiri

D2. Kamu hizmet binalarında 'sigara odası' uygulaması devam ediyor mu?

E. kahvehane, kafeterya, birahane, nargile içilen mekân, dernek ve vakıflara ait lokal gibi eğlence hizmeti verilen işletmeler ile lokanta VE RESTORANLAR İÇİN:

NOT: 4207 SAYILI KANUN KAPSAMINDA UYGULANAN İDARİ PARA CEZALARI, İHLALİN TEKRARI HALİNDE BİR KAT ARTIRILIR.

Uygulanması Gereken İdari Ceza

Cezai İşlem Uygulamaya Yetkili Merci

E1. İşletmeler tütün ürünü kullanımına izin veriyor mu?

1.187 TL'den 5.943 TL'ye Kadar İdari Para Cezası

(4207 S.K. Md: 5/2)

Kamuya Ait İse Disiplin Hükümleri (4207 S.K. Md: 5/15)

Özel Hukuk Kişilerine Ait İse

Mahalli Mülki Amir Kamuya Ait İse Disiplin Amiri

F. TÜTÜN ÜRÜNÜ SATIŞI YAPILAN (TESİS BÜNYESİNDE VEYA MÜSTAKİL) İŞLETMELER İÇİN:

NOT: 4207 SAYILI KANUN KAPSAMINDA UYGULANAN İDARİ PARA CEZALARI, İHLALİN TEKRARI HALİNDE BİR KAT ARTIRILIR.

Uygulanması Gereken İdari Ceza

Cezai İşlem Uygulamaya Yetkili Merci

F1. Sağlık, eğitim ve öğretim, kültür ve spor hizmeti verilen yerlerde tütün ürünleri satışı yapılıyor mu?

1.187 TL (4207 S.K. Md: 5/5)

Mahalli Mülki Amir

F2. Pazarlama ve satışta 18 yaşını doldurmamış kişiler istihdam edilmiş mi?

Her Kişi İçin 1.463TL

(4207 S.K. Md: 5/7)

F3. Tütün ürünlerinin paketleri açılarak adet şeklinde veya daha küçük paketlere bölünerek satışı yapılıyor mu?

1.463 TL - 14.651 TL (4733S.K. Md: 8/5-j)

F4. Tütün ürünlerinin otomatik makinelerde, telefon, televizyon ve internet gibi elektronik ortamlarla satışı yapılıyor mu?

29.303 TL- 146.527 TL

(4733 S.K. Md: 8/5-j)

TAPDK

F5. Tütün ürünleri 18 yaşını doldurmamış kişilerin doğrudan ulaşacağı şekilde satışa arz ediliyor mu?

(5752 S.K. Md: 3)

TAPDK

F6. Satış belgesi olmaksızın ve satış belgesinde belirtilen yerin dışında tütün ürünleri satışa sunuluyor mu?

7.325 TL (4733 S.K. Md: 8/5-j)

73.263 TL(Toptan satıcılar)

Mahalli Mülki Amir

F7. 18 yaşını doldurmamış kişilere tütün ürünleri satışı yapılıyor mu?

6 Aydan 1 Yıla Kadar Hapis (TCK Md. 194)

Cumhuriyet Savcılıkları

Denetimlerimiz 7gün 24 saat süre ile etkin şekilde devam etmekte olduğundan Aybastı esnafımızın ve vatandaşlarımızın mağdur olmaması açısından 4207 sayılı kanun uygulamalarındaki; kapalı alanlarda sigara içilmemesi konusunda daha titiz ve duyarlı olmalarını beklemekteyiz.

Sigarasız bir yaşam, sağlıklı bir gelecek, dumansız hava sahasında temiz bir hava almak dileğiyle,

Dt. Arif ŞAHİN

Aybastı İlçe Sağlık Müdür V.

Aybastı Toplum Sağlığı Sorumlu Hekimi

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Bilgi Edinme
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • İnsan Hakları Başvurusu
  • Resmi İlan Portalı
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Esenli Mahallesi Fatsa Caddesi No : 35A
0452 714 1126
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız