T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
AYBASTI'NIN OKUL VE EĞİTİM KURUMU İHTİYAÇLARI
Aybastı İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Muzaffer BOLAT ile yapılan söyleşidir.
Kendinizi kısaca tanıtır mısınız?
1968 yılında TOKAT-Niksar(Başçiftlik)'da doğmuşum. İlk Okulu TOKAT -Başçiftlik'te, Ortaokul ve liseyi Niksar'da okudum. Yüksek öğrenimimi Ağrı Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünde tamamladım. 1994 yılı şubat ayında Sınıf Öğretmeni olarak atandım. Evli ve 3 çocuk babasıyım.
Eğitim ve öğretimin önemi hakkında bilgi verebilir misiniz?
İnsanlar dünyaya geldiği günden bu yana eğitim de var olmuştur. Eğitim seviyesi yüksek olan toplumlar sürekli ilerlemiş, daha rahat bir yaşama kavuşmuş, eğitimde geri kalan toplumlar ise ileri milletlerin sömürüsü altında kalmıştır. İşte örnek: Afrika Kıtası yeraltı zenginliklerine en fazla sahip olan kıtadır. Buna rağmen en fazla bebek ölümlerinin olduğu, en fazla hastalık ve kıtlıkların, yoksullukların yaşandığı gelişmiş ülkeler tarafından sömürülen kıta da burasıdır. Çünkü dünyada en az okur- yazarın olduğu en ez eğitimin olduğu kıta da Afrika Kıtasıdır.
Japonya ise; yeraltı ve yerüstü zenginlikleri olmayan sürekli deprem ve tsunami ile mücadele eden, ancak dünyada en zengin ülkelerden birisidir. Çünkü: eğitime en fazla önem veren ülkelerden birisidir.
Aybastı ilçemiz içinde aynı şey geçerlidir. Hangi meslek sahibi olursak olalım ancak en iyi bir eğitimle en iyi bir başarı elde edebiliriz. Bu sebeple de eğitim için gerekli hassasiyeti gösterip, herkesin üzerine düşen görevi yapması gerekir.
İlçemizin eğitim öğretim durumu hakkında bilgi verebilir misiniz?
İLÇEMİZİN SBS DURUMU
İlçemizdeki ilköğretim okullarında son dört yılda SBS sonuçlarına göre İldeki yerleştirme sıramız 19 ilçe içerisinde 2008-2009 öğretim yılında 6,. 2009-2010 öğretim yılında 7- 2010-2011 öğretim yılında 2. - 2011-2012 öğretim yılında 7. dir.
Yapılan SBS sınavlarında ilçemiz mevcut başarı durumunu sürekli korumaktadır. Her yıl sayısal olarak SBS sonuçlarına göre öğrenci alan okullara yerleştirme oranı yükselmektedir. Bunun sebebi ise sürekli çalışma ile etkin yönlendirme ve ortaöğretim kurumlarındaki kontenjan artışlarıdır.
İlçemizdeki ortaöğretim okullarında son dört yılda LYS sonuçlarına göre 2008-2009 öğretim yılında mezun Öğrenci 190, Yüksek Öğretim Kazanan Öğrenci Sayısı116, 2009-2010 öğretim yılında öğretim yılında mezun Öğrenci 237, Yüksek Öğretim Kazanan Öğrenci Sayısı 133, 2010-2011 öğretim yılında öğretim yılında mezun Öğrenci 253, Yüksek Öğretim Kazanan Öğrenci Sayısı 125, 2011-2012 öğretim yılında öğretim yılında mezun Öğrenci 293, Yüksek Öğretim Kazanan Öğrenci Sayısı 165 dir.
Görüldüğü gibi son üç yılda ilçemizde yüksek öğretime geçişte sayısal durumlara bakıldığında yerleştirmede önceki yıllara göre mezun olan öğrencilerde aşağı yukarı %10 oranında artış görülmüştür. Bunun sebebi öğretmen ve idarecilerimizin öğretmen-öğrenci-veli işbirliği ile fedakâr çalışmaları ve
Üniversitelerdeki kontenjan artışı etkili olmuştur.
Başarıda katkısı olan; öğretmen, idareci, öğrenci, veli ve tüm eğitim çalışanlarına teşekkür ediyorum. Başarının artırılması için de elimizden gelen her türlü gayreti göstereceğimizi söylemek istiyorum.
Başarının artırılması için neler yapıyorsunuz?
Aybastı İlçemizde göreve başladığım dört aylık süre içerisinde okullarımızı en az ikişer defa ziyaret ettim. Mevcut durum analizi ile ihtiyaç analizlerini tüm idareci, öğretmen ve hatta öğrencilerimizle birlikte yaptık. 5 defa müdürler toplantısı, Bir defa tüm idareci ve öğretmenlerimizle genişletilmiş ilçe zümre öğretmenleri toplantısı, bir ilçe danışma kurulu toplantısı yaptık. İlçenin ihtiyaçlarını ve olması gereken yerini tespit ettik. İhtiyaçlarımızın giderilmesi için de elimizden geldiği kadar karşılamaya çalışacağız.
Başarının artırılması için okullarımızda hedeflerimizi belirledik. Bu amaç için aldığımız kararları tüm okullarımıza müdürlerimiz aracılığı ile duyurduk. Gerekli çalışmalarımız da devam etmektedir.
İlgi çekici bir kararınız var mıdır?
SBS ve YGS ilçe birincisi öğrencilerimize birer laptop hediye edeceğiz. Başarılı öğrencilerimizin listesini basın yolu ve afişle tüm halkımıza duyuracağız. Başarıda emeği olan tüm öğretmen, idareci ve diğer eğitim çalışanlarını ödüllendireceğiz.
İlçemizde bulunan okullarımızın fiziki yapısı, ve ihtiyaçları hakkında bilgi verebilir misiniz?
Elbette verebilirim.
Genel ihtiyaçlar olarak
1-Merkez İlkokulu'nda 8 derslikli ek bir binaya ihtiyaç duyulmaktadır. Bu derslik ihtiyacımızı İl Milli Eğitim Müdürlüğümüze bildirdik. Gerekli çalışmalarımızda devam etmektedir. Bu dersliklerin yapımı ile bahçede bulunan prefabrik derslikler kalkacak, hem okul binası rahatlayacak hem de okul bahçesi genişleyecektir.
Arsa bulabilmemiz durumda ayrı bir yere bir ilkokul yapmamız durumunda ise, hem okul hem de okul çevresindeki araç trafiği, hem de ilçemizin ilkokul alanındaki derslik ihtiyacı rahatlayacaktır.
2-Armutlu 1 İlköğretim Okulu için ek derslik ve yemekhane ihtiyacı bulunmakta olup, yapımı için girişimlerimiz devam etmektedir.
3- İmam-Hatip Lisesine yoğun talep olması sebebiyle pansiyonlu İmam-Hatip Lisesi yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır. İmam-Hatip Lisesinin 9.sınıfına son dört yılda kayıt ola öğrenci sayılarına baktığımız zaman 2009-2010 öğretim yılında 45, 2010-2011 öğretim yılında 57, 2011-2012 öğretim yılında 89 iken . 2012-2013 öğretim yılında 181 kişi kayıt olmuştur. Bunun anlamı şudur; Bu artışla dört yıl sonra İmam-Hatip Lisesi'nin mevcudu 800 kişinin üzerinde olacaktır. Bunun anlamı ise; mevcut 8 dersliği bulunan Aybastı İmam-Hatip Lisesi okulumuza, ilaveten 16 derslik daha acilen ihtiyaç duyulmaktadır.
Ben de istiyorum ki; merkezde bulunan ilköğretim ve İmam -Hatip Lisesinin derslik sorununu çözmek için, mevcut İmam -Hatip Lisesinin bulunduğu alanda yeterli arsamız yok, bu sebeple ayrı bir alana en az 24 derslikli, en az 150 kişilik erkek öğrenci yurdu, uygulama camiisi, kapalı spor salonu, lojmanı ve iyi bir çevre düzenlemesi bulunan Anadolu İmam-Hatip Lisesi yapalım.
Dışarıdan da sınavla öğrenci alalım. Hem okulun kalitesi artsın hem de İlçemizde iyi bir yatırım daha olsun.
Anadolu İmam-Hatip Lisesinin yapılması ile boşalacak olan mevcut İmam -Hatip Lisesinin binası, İmam-Hatip Ortaokulu olarak kullanılacaktır. Bu şekli ile ortaokul ve liselerde derslik sorunu kalmayacaktır.
Pekiyi Müdürüm Anadolu İmam-Hatip Lisesinin yapılması acil dediğinize göre bununla ilgili bir çalışmanız var mıdır?
Fikir aşamasında evet. Tabii ki okul yapmamız için öncelikli olarak arsaya ihtiyacımız var. Arsanın büyüklüğü de ne kadar fazla olursa yapılacak derslik sayısı ve ek yatırımlar da o kadar büyük olacaktır. İlçemizin coğrafi yapısı dolaysıyla arsa sıkıntısı çekiyoruz. Devletimiz tarafından istimlak yapılması durumunda bu işin yapımı uzun yıllar sürecektir. Ancak vatandaşlarımızın yapacağı arsa bağışları ile bu sorunu kısa sürede çözeceğimize inanıyorum.
Şu anda iki kardeş bir arsa, ayrı bir vatandaşımız da ayrı bir arsa bağışı yapmak istiyor. Durum kesinleşmediği için, isim vermek istemiyorum. Ancak bu vatandaşlarımıza ve bu duyarlılığı gösterecek olan tüm vatandaşlarımıza şimdiden teşekkür ediyorum. Yapabilecekleri arsa bağışları için ilgilerini bekliyorum.
Arsa sorununu çözdükten sonra ikinci aşama olan yapım aşamasına geliyoruz. Ben inanıyorum ki Devletimiz tarafından bu yapım işinin de üstesinden en kısa zamanda gerçekleşecektir. Tüm vatandaşlarımızın göstereceği duyarlılığa şimdiden teşekkür ediyorum.
Sayın Müdürüm İlçemize yapılmasını düşündüğünüz veya ihtiyaç duyduğunuz başka okul veya eğitim kurumu var mıdır?
Elbette ihtiyaçlar hiçbir zaman bitmez. Fakat biz zaruri olan ihtiyaçlara öncelik vermemiz gerekir bunları ise şöyle sıralayabiliriz:
1-İlçemizde yapılması düşünülen Sağlık Meslek Lisesi var. Daha önceden İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz tarafından bu okul, Bakanlığımızdan talep edilmiş, ancak Aybastı Devlet Hastanesinin yetersizliği gerekçesi ile olumsuz cevap verilmiş. Öğrendiğim kadarı ile şu anda Devlet Hastanemizin yanına 75 yataklı ek bir hastane binası yapılacaktır. Bu işlemler resmi olarak sonuçlanıp, yapım aşamasına girdiğinde biz de Sağlık Meslek Lisesinin yapımı için tekrar müracaatta bulunacağız. Bu okul içinde bilhassa hastane ile çarşı arasında veya, hastane çevresinde arsa ihtiyacı doğacaktır. Tüm vatandaşlarımızın bu hususta da göstereceği duyarlılığa şimdiden teşekkür ediyorum.
2- İlçemizde 177 tane özel eğitime muhtaç öğrencimiz vardır. Bu öğrencilerimizden 80 tanesinin Eğitim Uygulama Okulunda eğitim alması gerekmektedir. Bu öğrencilerimiz için 'Eğitim Uygulama Okulu' olarak Hacıosmanlı Mahallemizde bulunan, şu anda sadece tek sınıfını kullandığımız İlköğretim okuluna açmayı düşünüyoruz. Bununla ilgili çalışmalarımızı da en kısa zamanda başlatacağız.
İlçemizde Özel Rehabilitasyon Merkezimiz var bu ihtiyacımızı görmüyor mu?
İlçemizde bulunan Özel rehabilitasyon Merkezimiz destek eğitimi vermektedir. Bizim düşündüğümüz okul ise sürekli örgün eğitim verecektir. Bu okul Özel Rehabilitasyon Merkezini etkilemeyecektir.
3-İlçemizde bulunan tüm pansiyonlarımız tam kapasite ile çalışmakta olup, ayrıca hem kız hem de erkek öğrencilerimiz için acil ihtiyaç duyulmaktadır. 4+4+4 sistemi ile ortaöğretimin zorunlu hale gelmesi ile birlikte bu ihtiyaç ileriki yıllarda daha da artacaktır. Bu ihtiyaç İmam-Hatip Lisesine yapılacak olan en az 150 kişilik erkek pansiyonu ile azaltılırken, Anadolu Lisesine de en az 100 kişilik kız pansiyonu yapılması gerekmektedir. Anadolu lisesine yapılacak pansiyon ile Anadolu Lisesi binasın üst katında bulunan 60 kişilik kız pansiyonu taşınarak burası dersliğe dönüştürülecek, bu çalışma ile hem Anadolu Lisesi derslik yönünden rahatlayacak hem de pansiyon ihtiyacı giderilmiş olacaktır.
Ancak yurt için de arsamız yoktur .Arsa temin ettiğimiz zaman yurt yapımı için girişimde bulunulacak, en kısa zamanda da gerçekleşecektir.
Şu anda Küçükyaka Mahallemizde 13 dönümlük bir okul arsamız bulunmaktadır. Bu arsa için önceki yıllarda İmam -Hatip Lisesinin yapımı için girişimlerde bulunulmuştur. Ancak şehir merkezine uzak oluşu, yürüme ile okula geliş gidiş güçlüğü çekileceği düşüncesi ile şu anda uygun görülmemiştir. Ancak; ihtiyaç duyulması durumunda bu arsanın da Endüstri Meslek Lisesi yapımı için düşünmekteyiz. Arsanın genişleme imkanı da düşünüldüğünde atelye, derslik ve laboratuvar yapımı için daha elverişli olur.
Bu çalışmalarımız dışında burada belirtmediğimiz tüm okullarımızın fiziki düzenleme veya demirbaş, ders araç gereci gibi diğer ihtiyaçlarını da tespit ettik. İmkanlar dahilinde tüm ihtiyaçların giderilmesi için çalışıyoruz. Okullarımız ve personelimiz arasında hiçbir ayırım yapmadan ihtiyaçların giderilmesinde kimsenin kuşkusu olmamasını istirham ediyorum.
Son olarak vatandaşlarımız ve öğrenci velilerimize bir mesajınız var mıdır?
Burada bahsettiğim hususları iyi tahlil ederek arsa ve diğer maddi yönlerden destek olmalarını istiyorum.
Eğitimin kalitesinin artırılması için eğitimin her aşamasında öğretmen ve idarecilerimize güvenmelerini ve sürekli diyalog içerisinde olmalarını
Öğrencilerimizin okula devam edip etmediklerinin takibini
Ders dışında kiminle ve nereye gittiklerinin takibinin yapılmalarını önemle istirham ediyor, gösterecekleri hassasiyete şimdiden teşekkür ediyorum.
Sorularımıza vermiş olduğunuz samimi cevaplar ve İlçemiz için düşündüğünüz faydalı yatırımlar için teşekkür ediyorum.
Ben de en büyük yatırım geleceğimizin teminatı olan çocuklarımızın eğitimine yapılacak yatırımdır diyor, şahsınız ve bu yazıyı okuyacak tüm vatandaşlarımıza, öğrenci, öğretmen, idareci ve velilerimize teşekkür ediyor saygı ve selamlarımı sunuyorum.